شایعترین مشکل بد نشستن

سلام دوستان عزیز

یکی از مشکلات شایعی که در جامعه امروزه وجود دارد و متاسفانه روند درمانی درستی در موردش اجرا نمی شود، مشکل درد پشت و شانه ها و گاها گردن است. معمولا کسی که با درد این نواحی مراجعه به متخصص می کند ارجاع داده می شود برای ام آر آی ، ایکس ری و سپس درمان ضد التهابی ، غضروف ساز و در نهایت فیزیوتراپی. در فیزیوتراپی اکثرا سراغ منطقه دردناک می روند حالا تریگر پونیتهای منطقه را آزاد می کنند تا تمرینات تقویتی و ثباتی گردن و موارد دیگر.

اما دوستان عزیز واقعا علت این اختلال شایع کجاست؟

خوب در چند سالی که بنده با این رویکردی که خدمتتان ارائه می کنم مشکل را اصلاح کردم، به نتایج خیلی خوبی رسیده ام.

به این صورت که اگر کتفها را دو واگن قطار فرض کنیم که در ارتباط با طنابهایی از بالا و پائین خود مدام در ریل خود حرکت می کند، آنوقت می توان عدم توازن در کشش این طنابها را از ریل خارج شدن دانست. بنابراین به زبان ساده در درصد بسیار بالایی منشاء اختلالات شایع کتف و دست و گردن از ریل خارج شدن کتف ها است. خوب در این شرایط بدلیل حرکت نادرست کتفها مدام یکسری بافتهایی در معرض ضربه خوردن و التهاب و یکسری در معرض کشش بیش از حد هستند.

درمان اصلی و قدم اول چیست؟

گذاشتن کتف روی ریل

چگونه؟

بر گرداندن کشش طبیعی به طنابهای بالا و پایین.

خوب کدام طناب کلیدی است؟

به نظر بنده عضله لاتیسموس دورسی از همه کلیدی تر است. این عضله همان طناب پائینی است که در این گونه مشکلات شل شده و گذاشته واگن کتف از ریل خارج شود ما اول این طناب را باید سفت کنیم بعد کم کم طناب بالایی که تراپز می شود را نرم کنیم . آنوقت به راحتی کتف سرجاش بر می گردد. البته این تازه اول راه است اما به آخر راه درستی می انجامد.

 

اگر نمی خواهید کتف از ریل خودش خارج شود:

لطفا صاف بشینید

لطفا عضلات لاتیسموس دورسی یا پائین برنده های کتف را تقویت کنید.

یک نمونه از تمرین این عضله:

 

به همین سادگیلبخند 

/ 0 نظر / 44 بازدید